Головна » Файли » Мої файли

Картка обліку ПД Дудинська Лідія Іванівна
22.01.2019, 01:23

Автор досвіду: Дудинська Лідія Іванівна, керівник гуртків, переможець (3 місце) обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у номінації «керівник гуртка – 2016».
Адреса досвіду: Корецький районний будинок школярів.
Досвід затверджено методичною радою Будинку школярів (протокол №5 від 31.05.2017р.).

Провідна ідея та сутність досвіду:

Прикладне мистецтво є цінним духовним надбанням народу. Воно займає важливе місце у системі засобів розвитку творчих здібностей учнів, бо унікальним чином інтегрує у собі побутові, мистецькі, педагогічні традиції. Народне декоративно-прикладне мистецтво в силу своєї специфіки покликане внести в життя момент гри, прикрасити, розважити, формувати світогляд через ті естетичні почуття, які народжуються в людей від практичного користування художніми речами, від їх як частини природи і навколишньої реальної дійсності. Тому вона є компонентом і етапом у формуванні внутрішнього світу дитини. 
Народна образність синтезує в собі духовну і матеріальну творчість як цілісну і нерозривну, яка склалася історично і вивірена віками. Світ декоративних образів, світ яскравих кольорів, простих і доступних форм творів народного мистецтва захоплює дітей і дорослих, викликає насолоду, одухотворяє, підносить до стану натхнення, створюючи тим самим психологічний комфорт. Це стан діалогу з красою. Подальше глибоке спілкування зі світом прекрасного активізує людські емоції, творчу уяву, стимулює фантазію, пробуджує художнє відчуття, формує елементи образного мислення та самореалізацію особистості: творчої, впевненої в собі, здатної змінити оточуюче життя на краще.
Таким чином, активне засвоєння спадщини народного мистецтва, як своєрідної  форми трудової та творчої діяльності, має значення у вихованні людини майбутнього.
Враховуючи ці аспекти та беручи за основу принципи позашкільної освіти і виховання, Дудинська Л.І. у своїй практичній діяльності визначила для себе такі основні завдання:
-зв’язок теорії з практикою;
-згуртування дитячого колективу;
-формування цілісної особистості (психічний, фізичний та духовно-моральний розвиток);
-зв’язок історичного минулого із сучасністю.
Керівник гуртків працює над науково-методичною проблемною темою: «Розвиток творчих здібностей вихованців засобами декоративно-ужиткового мистецтва». Це дало їй можливість побачити, наскільки талановиті її гуртківці, зрозуміти, наскільки безмежні їхні можливості. Тому мету своєї діяльності педагог вбачає в тому, щоб допомогти розвитку кожної дитини з урахуванням її інтересів, мотивів, системи цінностей, стимулювати розвиток інтересів кожної особистості. Заняття в гуртках Лідія Іванівна будує на загальних дидактичних вимогах і методичних прийомах. У своїй практичній діяльності часто використовує порівняльний метод, коли вихованцям пропонується виготовити творчі роботи на власний розсуд  і дати їм порівняльну характеристику. У гуртківців, які прагнуть досягти високої майстерності, процес творчої діяльності завжди збуджує позитивні емоції. Роботу з дітьми керівник гуртка спрямовує на засвоєння виражальних засобів народного мистецтва (форм, ліній, ритмів, пропорцій, контрасту світла і тіні, гармонійного поєднання кольорів у виробах).
Педагог широко використовує принцип наочності, бо це одна з найважливіших умов проведення заняття. Керівник гуртків шукає підходи, які б відповідали інтересам сучасних дітей. Однією із знахідок є комп’ютерні засоби навчання.
Крім того, на заняттях гуртків педагог використовує різноманітні методи: словесні (пояснення, розповідь, бесіда, інструктаж), наочні (ескізи, малюнки, демонстрація творчої роботи), практичний (виготовлення творчої роботи), застосовує різноманітні ігрові прийоми, тренінгові вправи, діяльнісні ігри.
Результативність досвіду:  досвід є модифікаційним. Він характеризується високою результативністю. Вихованці Дудинської Л.І. є переможцями районних, обласних та Всеукраїнських виставок, конкурсів: 
Всеукраїнський конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» - 2 місце (2015р.); 
обласний конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» - 2 місце (2010р.), 3 місце (2011р.), 3 місце (2012р.), 1місце (2014р., 2015р.), 2,3 місця (2016р.); 1,2 місця (2018р.); 
обласний конкурс «Воскресни, писанко!» - 3 місце (2011р.), 2 місце (2012р.), 3 місце (2013р.); 
обласний заочний гуманітарний конкурс «Космічні фантазії» - 2 місце (2011р., 2012р.), 3 місце (2013р.); 
ІІ етап Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір» - переможці (2014р., 2017р., 2018р.); 
районний етап Всеукраїнського конкурсу декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» - два 1-их місця (2015р.), 1,2 місця (2018р.); 
районний етап Всеукраїнського конкурсу «Об’єднаймося ж, брати мої!» - 2 місце (2011р.); 
районний етап Всеукраїнського конкурсу «Воскресни, писанко!») – переможці (2011р.); 1місце (2012р.,2013р.); 2,3місця (2014р.). 
Прогнозована результативність: підвищення у вихованців інтересу до занять народною творчістю, орієнтація їх на перетворення даного інтересу у професійний.
Форми поширення досвіду: досвід роботи розкритий у методичних розробках: ««Вчимося бачити красу»-2012р.; «Писанкові барви» - 2014р. та на блозі педагога. 
Досвід популяризується на засіданнях районного методичного об’єднання керівників гуртків, методичного об’єднання керівників гуртків художньо-естетичного напряму Будинку школярів, висвітлюється у засобах масової інформації та на сайті позашкільного навчального закладу.

Категорія: Мої файли | Додав: sashukmal
Переглядів: 103 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar